By Hetamoé

36 pp. Full-color laser print on Munken Lynx 100 g paper with b/w laser printed cardstock cover and red staples, format B5 (25 x 17,6 cm). First printing of 50 copies. Presented on April 30th, 2016, at Feira Morta ► ZDB.

With a title too long for its own good, I finally have something to show for all of this work I’ve been doing. Preparatory comics & illustrations by Hetamoé is a mixture of art dump and art book comprising broken, separate and rejected comics and illustrations resulting from the author’s work on − and desperation over − a project during March 2016. The text‑based cover and back cover in austere black and white contrast with luscious, full-color illustrations on the inside, showcasing not only Hetamoé’s knack for exuberantly raw digital drawing and painting, but also for experimenting to the point of stylistic schizophrenia. The title, playing on the irony of always being busy with work, only to end up with a public result made of fragments and rejects, emphasizes the “fail aesthetics” underlying this publication. If you enjoy a peek into the rocky creative process of Clube do Inferno’s resident weeaboo artist, don’t miss out on this self-described “attempted exorcism”, beautifully illustrated in heta-uma tradition!


De Hetamoé

36 pp. Impressão laser a cores em papel Munken Lynx 100 g com capa impressa a  p/b sobre cartolina e agrafos vermelhos, formato B5 (25 x 17,6 cm). Primeira edição de 50 exemplares. Apresentado a 30 de Abril, 2016, na Feira Morta ZDB.

Com um título demasiado longo para o seu próprio bem, I finally have something to show for all of this work I’ve been doing. Preparatory comics & illustrations de Hetamoé é uma mistura de art dump e art book composta por pedaços de banda desenhada e ilustração quebrados, separados e rejeitados, resultantes do trabalho – e desespero − da autora a propósito de um projeto durante Março de 2016. A capa e contracapa textuais, em preto e branco austero, contrastam com as ilustrações luxuriantemente coloridas no interior, mostrando não só a queda de Hetamoé para desenhos e pinturas digitais crus e exuberantes, mas também para a experimentação ao ponto da esquizofrenia estilística. O título, jogando com a ironia de estar-se sempre ocupado com trabalho, apenas para se acabar com um resultado público feito de fragmentos e rejeições, enfatiza a “estética do falhanço” subjacente a esta publicação. Se querem espreitar o processo criativo tumultuoso da artista weeaboo residente do Clube do Inferno, não percam esta auto-descrita “tentativa de exorcismo”, belamente ilustrada na tradição heta‑uma!